بهترین کتاب فن بیان - معرفی ۵ کتاب
نوشته شده توسط : نیما

معرفی کتاب های فن بیان و سخنرانی را به این دلیل در این مقاله آورده‌ایم که به شما کمک کنیم در انتخاب کتاب‌های مناسب در این زمینه زمان کمتری صرف کنید.

مطالعه کردن به شما کمک می‌کند تا بیشتر به اهمیت یادگیری مهارت فن بیان و سخنرانی پی ببرید و مسیر را راحت‌تر و سریع‌تر طی کنید.

معرفی کتاب فن بیان

چرا کتاب فن بیان مهم است؟

اگر در حین صحبت کردن با دیگران مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرید، نمی‌توانید کلمات مناسب را برای رساندن منظور خود پیدا کنید، برای صحبت کردن در حضور دیگران دچار ترس و استرس می‌شوید، همیشه ترس از صحبت کرد باعث شده تا حق‌تان ضایع شود، نمی‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و خواسته‌های‌تان را به راحتی به زبان بیاورید، دلیل آن نداشتن مهارت فن بیان است.

شکل صحیح آموختن مهارت فن بیان این است که از زمان مدرسه و از سنین کم آغاز شود، اما متاسفانه نظام آموزش و پروش از این موضوع غافل بوده و نتیجه آن افرادی است که از توانایی خوب صحبت کردن، محروم هستند. اما باید بدانید که هیچ سنی برای یادگیری این مهارت دیر نیست. تنها باید در یادگیری این مهارت ممارست داشته و تمرینات تقویت بیان را هر روز انجام دهید.

بدون شک در همان ابتدا که برای یادگیری این مهارت اقدام می‌کنید و چندین روز پیاپی تمرینات را انجام می‌دهید، به تفاوت‌های ایجاد شده در نحوه صحبت کردن‌تان پی می‌برید. توصیه می‌کنم در هر جایگاهی که هستید، اقدام به یادگیری این مهارت مهم و ارزشمند کنید.

در ادامه به معرفی بهترین کتاب‌های نوشته شده در این زمینه پرداخته و در مورد هر یک توضیحاتی را ارائه داده‌ایم.

معرفی بهترین کتاب های فن بیان

کتاب‌هایی را در ادامه معرفی می‌کنیم که مهم‌ترین و موثرترین کتاب‌های نوشته شده در این زمینه هستند. لازم نیست تمام این کتاب‌ها را بخوانید تا بتوانید فن بیان‌تان را تقویت کنید. تنها کافی است از بین این کتاب‌ها یکی را انتخاب کرده، با دقت بخوانید و به تمرین‌ها و راهکارهای ارائه شده در آن عمل کنید. با این کار، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه تغییرات چشم‌گیری خواهید شد.

1.معرفی کتاب های فن بیان : خودآموز سخنرانی

کتاب خودآموز سخنرانی از آماندا ویکرز و استیو باویستر، دومین کتابی است که قصد داریم به شما معرفی کنیم.

جمله آغازین کتاب: «سخنرانی یکی از مهارت‌های ضروری زندگی است». نویسنده در این کتاب به معرفی تمام اصول سخنرانی موفق پرداخته است.

معرفی کتاب فن بیان

1.مشخصات کلی کتاب

نویسنده: آماندا ویکرز و استیو باویستر،

ترجمه: ابوذر کرمی،

ناشر: مینیاتور.

2)بخش‌های مهم کتاب

این کتا در 3 بخش کلی و در 20 فصل نوشته شده است که عناوین 3 بخش اصلی آن عبارتند از:

  • سخنرانی تاثیرگذار و با اعتماد به نفس،

  • یادگیری نحوه ایجاد ارتباط خوب در موقعیت‌های مختلف،

  • و شناخت مخاطبان.

3)کتاب برای شما مناسب است اگر…

اگر پاسخ شما به سوالات زیر مثبت است، این کتابرا با دقت بخوانید:

  • می‌خواهید اعتماد به نفس‌تان را در سخنرانی افزایش دهید؟

  • می‌خواهید سخنرانی‌های‌تان فوق‌العاده باشند؟

  • دوست دارید به‌طور کلی قدرت ارتباطی خود را بهبود بخشید؟

4)بخش‌هایی از کتاب خودآموز سخنرانی

بخش‌هایی از کتاب را با هم می‌خوانیم:

  • سه نکته مهم که در مورد سخنرانی باید بیش‌ترین توجه را به آن‌ها داشته باشید: آمادگی، آمادگی و آمادگی است. “آماده نشدن یعنی آماده شدن برای شکست.”

  • سخنرانی به این معنی است که افراد را وادار کنید تا به شکلی تغییر کنند.

  • اگر می‌خواهید حضار سخنان‌تان را دنبال کنند، باید یک ساختار منطقی داشته باشید تا وقتی می‌خواهید شروع کنید، سخنرانی‌تان را راحت‌تر به یاد بیاورید. بین پیام‌های کلیدی و موضوعات مورد بحث، تمایز قائل شوید.

2.معرفی کتاب فن بیان : اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد

کریس اندرسون (مدیر عامل تد)، با سخنرانان بسیار معروف و اثرگذاری کار کرده و حاصل آن‌ها را در کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد نوشته است. وی در این کتاب از نحوه ساخت محتوای سخنرانی گرفته تا بهترین تاثیرگذاری روی صحنه را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

این کتاب دستورالعمل جدید قرن 21 برای ایجاد ارتباط موثر است. خواندن این کتاب برای هر کسی که بخواهد در کسب و کار و تجارتش پیشرفت کند، هر کسی که بخواهد بر اعتبار و برند شخصی خود بیفزاید و هر پدر و مادری که بخواهد با فرزندش ارتباط مؤثر برقرار کند، ضروری و مناسب است.

معرفی کتاب فن بیان

1)مشخصات کلی کتاب

عنوان: اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد (TED)،

نویسنده: کریس اندرسون (مدیر عامل تد)،

سرپرست ترجمه: حسن روح الامینی،

مترجم: سرود آتشی

ناشر: آسمان خیال

تعداد صفحات: ۳۷۰ صفحه.

2)محتوای فصل‌ها و بخش‌های کتاب

این کتاب در 5 بخش و 15 فصل نوشته شده است که اسامی بخش‌های آن عبارت است از:

1.مبانی،

2. 5 ابزار قدرتمند سخنرانی،

3. مراحل آماده شدن برای سخنرانی،

4. روی صحنه،

5. درس‌ها و تجارب تد.

3)بخش‌هایی از کتاب

بخش‌هایی از کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد:

  • می‌توانید ساختار این سخنرانی را به مثابه یک درخت مجسم کنید. یک خط سیر مرکزی مانند تنه درخت که به صورت عمودی رشد می‌کند و شاخه‌هایی که به آن متصل‌ هستند و هر یک از آن‌ها داستان اصلی را بسط می‌دهند‌.

  • یک شاخه در پایین درخت به عنوان مقدمه داستان به شمار می‌آید؛ دو شاخه درست در بالای آن مربوط به مثال‌هایی است که با شکست مواجه شده‌اند؛ یکی به عنوان راه‌حل و مدارک و شواهد جدید؛ و سه تا در بالای درخت مربوط به پیامد‌های این ایده در آینده هستند.

  • شهرت همه چیز است. شما باید مانند یک انسان بخشنده، شهرت بیافرینید و چیزی شگفت‌انگیز به مخاطبان‌تان ارائه کنید نه مثل کسی رفتار کنید که به طرز کسل‌کننده‌ای فقط به فکر خودش است. مواجهه با چنین چیزی خسته‌کننده و بیهوده است، به ویژه زمانی که انتظار چیز دیگری را دارید.

3.معرفی کتاب های فن بیان : صحبت در جمع به زبان ساده

اگر شما هم از صحبت در جمع ترس دارید، خواندن این کتاب برای‌تان الزامی است. با خواندن مطالب بیان شده در این کتاب به این موضوع مهم پی می‌برید که اگر آموزش ببینید، صحبت کردن در جمع برای‌تان با لذت همراه خواهد بود نه با ترس و دلهره.

معرفی کتاب فن بیان

1)مشخصات کلی کتاب

نویسنده: لوری روزاکیس،

مترجم: آزیتا نجات مهر،

انتشارات: نسل نواندیش.

2)معرفی نویسنده

لوری روزاکیس، دارای مدرک دکتری از دانشگاه ایالتی نیویورک است. وی بیش از صدها کتاب و مقاله منتشر کرده، کارشناس تلویزیونی بوده و در روزنامه‌های نیویورک تایمز، نیویورک دیلی نیور و… مقاله منتشر کرده است.

3)فصل‌ها و بخش‌های کتاب

این کتاب در 6 بخش و 32 فصل نوشته شده، که عناوین بخش‌های آن به شرح زیر است. نویسنده در این کتاب سعی کرده است تا مواردی که برای اجرای یک سخنرانی عالی و تاثیرگذار به آن نیاز دارید را به‌‌طور کامل بیان کند.

  1. صاف کردن گلو،

  2. مهم‌ترین کار برنامه ریزی است،

  3. نوشتن متن سخنرانی،

  4. آن را به خانه ببرید،

  5. استادان حوزه‌تان،

  6. لحظه حقیقت.

4. معرفی کتاب فن بیان : آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی

دیل کارنگی، یک از نویسنده‌های قرن بیستم است که کتاب‌های پر فروشی را نوشته. کتاب آیین دوستیابی او نیز یکی از کتاب‌هایی است که برای تغییر در ارتباط خود با دیگران پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه کنید.

معرفی کتاب فن بیان

یکی از ویژگی‌های کتاب آیین سخنرانی دیل کارنگی که در سال 1955 نوشته شده است، مثال‌های زیاد بیان شده در رابطه با هر موضوع است که به درک مطالب کمک بسزایی می‌کند. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا از سخنرانی‌های موفق زمان خود مثال‌هایی را در کتاب بنویسد، تا محتوا برای مخاطب قابل فهم‌تر باشد. مثال‌هایی مفهومی که خودش آن‌ها را تجربه کرده است.

1)مشخصات کلی کتاب

نویسنده: دیل کارنگی،

مترجم: حسین معارف‌وند،

انتشارات: طلایه.

2)یکی از بخش‌های مهم کتاب

کتاب در 14 فصل نوشته شده است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانیم:

هرگز تصور نکنید اضطراب و ترس در چنین لحظاتی مختص شما است. زبده‌ترین سخنوران نیز در اوایل کار خود دچار ترس‌های کشنده می‌شدند و در هنگام نطق دست و پای خود را گم می‌کردند. مارک تواین زمانی که برای نخستین بار برای ادای سخنرانی از جا برخاست، احساس کرد دهانش پر از پنبه شده و قلبش چنان به تپش افتاده است که می‌ترسید هر لحظه از سینه‌اش بیرون بیفتد!

ژنرال گرانت که ویکسبورگ را فتح کرد و یکی از مهم‌ترین جنگ‌های آن زمان را به نفع خود به پایان برد خودش در جایی اعتراف کرده است که هر وقت می‌خواسته جلوی جمع سخنرانی کند دست و پایش به شدت می‌لرزیده است.

5.معرفی کتاب های فن بیان : سخنرانی موفق

برایان تریسی مقدمه کتاب خود را این‌گونه آغاز می‌کند:

مهارت شما در حرف زدن و سخنرانی روی موفقیت شما تاثیرات بسزایی می‌گذارد. خوب حرف زدن، احترام دیگران را به شما جلب می‌کند، شما را برای شرکت‌تان ارزشمند‌تر می‌کند و کسانی که می‌توانند به شما کمک کنند و در به روی‌تان بگشایند، نظر موافق‌شان به شما جلب می‌شود.

با خواندن متن بالا می‌توان به این نتیجه رسید که هدف کتاب تقویت مهارت فن بیان و سخنرانی است و نویسنده معتقد است که با یادگیری این مهارت ارزشمند می‌توانید به موفقیتی که انتظارش را دارید، دست پیدا کنید.

معرفی کتاب فن بیان

1)مشخصات کلی کتاب

عنوان فرعی: چگونه می‌توانید در هر موقعیتی قدرتمند ظاهر شوید (برای بردن حرف بزنید)،

نویسنده: برایان تریسی،

مترجم: مهدی قراچه‌داغی،

ناشر: ذهن‌آویز.

2)فصل‌های کتاب

کتاب برایان تریسی شامل 12 فصل به شرح زیر است:

  1. هنر سخنرانی و بلاغت،

  2. برنامه‌ریزی و تدارک به زبان ساده،

  3. اعتماد به نفس و تسلط ذهنی،

  4. در برابر همه مخاطبان قدرتمند ظاهر شوید،

  5. تسلط در جلسات با گروه‌های کوچک،

  6. مهارت در سخنرانی و مذاکره با گروه‌های کوچک،

  7. تسلط روی سن: تحت‌تاثیر قرار دادن شنوندگان،

  8. تسلط آوایی: روش‌های داشتن صدایی تاثیرگذار،

  9. فوت و فن تجارت: تکنیک‌های استادان سخنران،

  10. کنترل فضای متعلق به شما،

  11. ضربه نهایی را وارد کنید،

  12. ارائه سخنرانی به منظور فروش.

3)بخش‌هایی از کتاب

در ادامه بخش‌هایی از کتاب را با هم می‌خوانیم:

  • بزرگ‌ترین و ارزشمندترین دارایی شما ذهن‌تان است. قدرت خوب فکر کردن و بیان واضح و روشن همان فکر از گران‌بهاترین مهارت‌هایی است که دارید.

  • سرنوشت ما با اندیشه‌هاى ما تغییر مى‌کند. مى‌توانیم به آن‌چه آرزو مى‌کنیم تبدیل شویم، مى‌توانیم کارى را که دوست داریم انجام دهیم، کافی‌ است اندیشه‌هاى عادت شده ما با امیال‌مان هم‌خوانى داشته باشند.

  • ارزش واقعى مرد را باید در هدف‌هایى اندازه گرفت که جستجو مى‌کند.

  • مثبت و مسلط بیندیشید، اعتماد به نفس و باور داشته باشید. این‌گونه زندگى از ایمنى و امنیت خاطر بیشترى برخوردار مى‌شود، عمل‌گراتر مى‌شوید و تجربه سرشار و موفقیت بیشترى به دست مى‌آورید.

 

منبع: https://memariezendegi.com/

 

مطالبی که شاید دوست داشته باشید:

سنگ شکرگزاری

 


this is for mitrandir links
this is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir linksthis is for mitrandir links

 




:: بازدید از این مطلب : 157685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: